Warning: Declaration of PO_Walker::start_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Page::start_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /wp-content/plugins/cms-page-order/cms-page-order.php on line 353

Warning: Declaration of PO_Walker::end_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Page::end_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /wp-content/plugins/cms-page-order/cms-page-order.php on line 357

Warning: Declaration of PO_Walker::start_el(&$output, $page, $depth, $args) should be compatible with Walker_Page::start_el(&$output, $page, $depth = 0, $args = Array, $current_page = 0) in /wp-content/plugins/cms-page-order/cms-page-order.php on line 361

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 536

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 537

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 539

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 554

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 557
Jak wzbogacić prezentację? - Wiktor Niedzicki

Jak wzbogacić prezentację?

Znakomicie pomagają nam nasze dłonie. Zimne lub spocone nie mogą bezproduktywnie dygotać na stole lub klawiaturze komputera. Zaprzęgnijmy je do pracy. Mają podkreślać słowa, a w najważniejszych momentach przekazywać audytorium sygnały, że to co mówimy jest naprawdę istotne. Dzięki naszym słowom i gestom treść powinna łatwo trafić do odbiorców. Musimy ułatwić im nie tylko zrozumienie, ale także zapamiętanie najważniejszych rzeczy.

Ważny jest także sposób mówienia. Zaplanujmy konieczne pauzy, a nawet szept, którym wyjawimy tajemnice.

Nieprzerwany wodospad dźwięków nie daje odbiorcom szansy skupienia się. Dobry mówca różnicuje zatem sposób wypowiadania słów. Raz głośniej, raz ciszej, szybciej i wolniej w zależności od prezentowanej treści. Po zaprezentowaniu najważniejszej tezy lub idei świadomie robi pauzę. To czas na „przetrawienie” i przyswojenie sobie tego, co chcieliśmy przedstawić. Taka pauza znakomicie ułatwi odbiorcom zapamiętanie treści.

Bardzo lubię „rekwizyty”, które mogą uatrakcyjnić prezentację. Czasem są dla widzów fascynujące, a czasem trochę tajemnicze. Mogą to być próbki, gotowe przedmioty, fragmenty aparatury, a nawet dziecięce zabawki które wiążą się z tematem wypowiedzi. Pokazują one, że traktujemy odbiorców poważnie, że wcześniej pomyśleliśmy o sprawieniu im niespodzianek. Oczywiście, w pewnym momencie musimy wyjaśnić, dlaczego pokazujemy dany element. Warto opowiedzieć o nim 2-3 zdania.

Pamiętajmy także o humorze. Zabawna anegdota (ale tylko na swój temat) poprawi nastrój sali. A nastrój jest najważniejszy. To on zdecyduje o ocenie naszego wystąpienia publicznego.

Zobacz także

Aktualność

Nowy dział – Laboratorium Wiktora

Zapraszam do nowego działu LABORATORIUM WIKTORA - wkrótce dużo więcej nowych, ciekawych filmów!
Czytaj całość

Materiał filmowy

Oswajanie fizyki

Oswajanie fizyki

Porady jak się prezentować

Jak zbudować prezentację?

Jak zbudować swoje wystąpienie? Od czego zacząć? Jak się przedstawić (imię i nazwisko oraz pełniona funkcja lub nasze doświadczenie w dziedzinie której dotyczy wystą...
Czytaj całość