Warning: Declaration of PO_Walker::start_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Page::start_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /wp-content/plugins/cms-page-order/cms-page-order.php on line 353

Warning: Declaration of PO_Walker::end_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Page::end_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /wp-content/plugins/cms-page-order/cms-page-order.php on line 357

Warning: Declaration of PO_Walker::start_el(&$output, $page, $depth, $args) should be compatible with Walker_Page::start_el(&$output, $page, $depth = 0, $args = Array, $current_page = 0) in /wp-content/plugins/cms-page-order/cms-page-order.php on line 361

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 536

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 537

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 539

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 554

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 557
Jak wzbogacić prezentację? - Wiktor Niedzicki

Jak wzbogacić prezentację?

Znakomicie pomagają nam nasze dłonie. Zimne lub spocone nie mogą bezproduktywnie dygotać na stole lub klawiaturze komputera. Zaprzęgnijmy je do pracy. Mają podkreślać słowa, a w najważniejszych momentach przekazywać audytorium sygnały, że to co mówimy jest naprawdę istotne. Dzięki naszym słowom i gestom treść powinna łatwo trafić do odbiorców. Musimy ułatwić im nie tylko zrozumienie, ale także zapamiętanie najważniejszych rzeczy.

Ważny jest także sposób mówienia. Zaplanujmy konieczne pauzy, a nawet szept, którym wyjawimy tajemnice.

Nieprzerwany wodospad dźwięków nie daje odbiorcom szansy skupienia się. Dobry mówca różnicuje zatem sposób wypowiadania słów. Raz głośniej, raz ciszej, szybciej i wolniej w zależności od prezentowanej treści. Po zaprezentowaniu najważniejszej tezy lub idei świadomie robi pauzę. To czas na „przetrawienie” i przyswojenie sobie tego, co chcieliśmy przedstawić. Taka pauza znakomicie ułatwi odbiorcom zapamiętanie treści.

Bardzo lubię „rekwizyty”, które mogą uatrakcyjnić prezentację. Czasem są dla widzów fascynujące, a czasem trochę tajemnicze. Mogą to być próbki, gotowe przedmioty, fragmenty aparatury, a nawet dziecięce zabawki które wiążą się z tematem wypowiedzi. Pokazują one, że traktujemy odbiorców poważnie, że wcześniej pomyśleliśmy o sprawieniu im niespodzianek. Oczywiście, w pewnym momencie musimy wyjaśnić, dlaczego pokazujemy dany element. Warto opowiedzieć o nim 2-3 zdania.

Pamiętajmy także o humorze. Zabawna anegdota (ale tylko na swój temat) poprawi nastrój sali. A nastrój jest najważniejszy. To on zdecyduje o ocenie naszego wystąpienia publicznego.

Zobacz także

Aktualność

Zmiany na stronie

Dlaczego wprowadzam zmiany? „Dobra strona, ale mało aktywna” – taki komentarz jednego z gości kłuł mnie przez parę miesięcy. To było jak gwóźdź w bucie.…
Czytaj całość

Materiał filmowy

Kieliszek

Kieliszek

Porady jak się prezentować

Do czego służą slajdy?

To zadziwiające, ale te same obrazy pozwalają zaprezentować różne wykłady. Wiedzą o tym dobrze ci, którzy prowadzą zajęcia na uczelniach. Slajdy są pewnego rodzaju szkieletem wypełnianym ...
Czytaj całość